Educació Infantil (3 a 6 anys)
L’alumne és el protagonistaexperimentainvestigaaprènes sociabilitza
Els nostres nens i nenes d’Educació Infantil viuen els tres cursos envoltats d’un equip de mestres que procura que els més petits de l’escola se sentin acollits, acompanyats i estimats tant a les aules com en els espais que comparteixen.
Des de l’etapa d’Educació Infantil es plantegen reptes i qüestions de la vida quotidiana que, a partir de l’experimentació i manipulació, intentem resoldre.
L’alumne és el protagonista del seu propi aprenentatge, esdevenint el mestre com a guia d’aquest camí.
Dins l’etapa, realitzem una tarda del que nosaltres anomenem Ambients Roda on experimentem amb la robòtica educativa, amb experiments científics, amb la llum i ombra, amb les emocions i amb la creativitat per al desenvolupament integral de cada infant. Aquests ambients són rotatius i es fan grups internivell entre els infants d’I3, I4 i I5.
L’aprenentatge de les llengües i les matemàtiques es treballa sempre partint d’una activitat manipulativa per tal que els infants puguin descobrir el concepte a treballar. Ens fem hipòtesis, compartim coneixements amb els nostres companys i companyes i fem una posada en comú. Des d’aquest plantejament es cedeix a l’alumne un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels seus propis companys/es potencia el diàleg entre iguals-, pren consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus errors…
El joc simbòlic també forma part de la nostra metodologia, en la qual aprenem a partir del joc. Aquest, a més a més, és un mitjà per la socialització, el control emocional i és una font d’aprenentatge, on l’ alumne pren un paper actiu i experimenta i investiga per ell mateix.
Comptem amb especialistes d’anglès, educació física i música, que complementen l’aprenentatge dels nostres infants.
Finalment, les emocions i l’afectivitat prenen gran importància, donant nom als principals sentiments perquè cada infant pugui reconèixer el seu estat d’ànim.