Aprenentatge Basat en Projectes (ABP)

 A tota la primària es continua treballant per projectes durant tres hores setmanals. El treball per projectes és un mètode de treball globalitzador que pretén tornar el protagonisme a l’alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge. Treballant en projectes els infants aprenen a pensar per ells i elles mateixes, a investigar i a aprendre dels seus errors i dels seus encerts.

Aquesta metodologia dóna l’oportunitat als infants d’escollir quins temes volen treballar i què els interessa i això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells i elles.

A Educació Infantil també es treballa a partir de projectes des de l’àrea de descoberta de l’entorn.


Projecte Compromesos

El Projecte Compromesos neix de l’oportunitat de treballar els valors i les emocions a través de l’apranentatge servei. En aquest cas, des de 3r de Primària, s’inicia un projecte que dura tota la Primària. Els projectes que es treballen són els següents:

Projecte Intergeneracional

Els alumnes de 6è continuem amb el projecte intergeneracional. L’objectiu és crear xarxes entre les diferents generacions que formen la nostra escola i el nostre poble. Enguany es realitzarà la 16a i la 17a caminades intergeneracionals. S’estan preparant tot un seguit d’activitats amb els usuaris de la residència d’avis Vilademany (sortir a comprar, psicomotricitat, jocs tradicionals, etc), a l’escola bressol la Xarranca (teatre entre altres) i s’ajudarà en totes les peticions que vinguin des de dins de la nostra escola (padrins lectors, suports en aules…). 

Projecte Implica’t

Aquest curs, els alumnes de 3r de primària inicien el projecte compromesos, concretament el projecte implica’t. Aquesta iniciativa pretén implicar-se en accions benèfiques, on podem ajudar als demés. Podran ser associacions, persones, projectes solidaris… Aquest curs ens implicarem en la Marató de TV3 fent les grues d’origami, fent una paradeta a la fira de Santa Llúcia, també intentarem implicar-nos amb Càritas… Són iniciatives que neixen dels nens i nenes de la classe, on ells senten que és important i necessari implicar-nos.

Projecte Intercultural

Els alumnes de 4t continuen amb el projecte Intercultural i aquest curs treballen les diferents ètnies i cultures de tot el món. 

Projecte Mediambiental

Els alumnes de 5è participen en propostes relacionades amb el medi ambient, sensibilitzant tota la comunitat educativa sobre el canvi climàtic i les diferents accions per cuidar el nostre planeta.  

EMAT

Els i les alumnes de tota la Primària utilitzen el programa EMAT (Tekman Education), el qual s’aprenen les matemàtiques de manera contextualitzada (per afrontar els reptes del dia a dia) i amb materials manipulatius. A través de les rutines, aprenentatges cíclics i les estratègies de pensament en les activitats del dia a dia, fomentem el pensament crític en els nens i nenes.

A més, a través dels estudis TIMSS, s’ha demostrat que els i les alumnes que utilitzen aquest programa obtenen un nivell alt en la competència matemàtic.

Centre Preparador dels exàmens de Cambridge

La nostra escola sempre s’ha caracteritzat per fer de la llengua anglesa una de les seves prioritats des que els alumnes entren a P3 fins que marxen a 6è.

Des del col·legi, s’intenta oferir una proposta que cerqui l’equilibri entre uns continguts atractius i un nivell ambiciós respectant sempre les necessitats i característiques de cadascú. És per això que aquest any la nostra escola ha decidit ser centre formador dels exàmens “Young Learners” de Cambridge. Es tracta d’uns exàmens oficials preparats des de Cambridge que avaluen les diferents habilitats en llengua anglesa (speaking (parla), listening (escolta), reading (lectura) i writing (escriptura)).

L’objectiu que tenim com a escola és plantejar als nostres alumnes un repte més així com una motivació per la llengua. Aquests tests estan adreçats als nens i nenes de 4t, 5è i 6è i tots els alumnes seran preparats per poder-hi accedir. Tot i això, l’opció a realitzar la prova és optativa: alumne/a, família i mestra d’anglès decidiran qui es vol presentar i a quin examen poden optar.

Per poder preparar la prova, es destinen 30 minuts setmanals a habituar-se i preparar el format de l’examen. Aquesta formació es dona a tot l’alumnat, independentment de si els alumnes volen fer la prova o no. Paral·lelament, continuen treballant la matèria de llengua anglesa amb normalitat dins l’horari escolar per tal d’adquirir els objectius i els coneixements propis de l’àrea i del curs acadèmic.